Logopedia
Cele rozwijane na zajęciach:
- usprawnianie motoryki aparatu artykulacyjnego (m.in. języka, warg, żuchwy),
- kształtowanie prawidłowego toru oddechowego, wydłużanie fazy wydechowej,
- kształtowanie prawidłowych czynności fizjologicznych w obrębie aparatu mowy (tj. połykanie, żucie, odgryzanie),
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- uzyskanie prawidłowej artykulacji poszczególnych głosek,
- wzbogacanie słownictwa, rozwijanie mowy swobodnej,
- rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi,
- rozwijanie umiejętności rozumienia wypowiedzi słownych.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
Psycholog otacza opieką i wsparciem dzieci uczęszczające do przedszkola oraz wspiera zarówno nauczycieli jak i rodziców w rozwiązywaniu trudności wychowawczych i dydaktycznych.
Korzystanie z pomocy psychologicznej jest dobrowolne.
Formy pacy:
- obserwacja dzieci w grupie podczas zajęć dydaktycznych jak i zabawy swobodnej – dostarcza informacji na temat funkcjonowania dziecka w obszarze społeczno-emocjonalnym, motywacji, koncentracji uwagi oraz stopnia samodzielności;
- zajęcia indywidualne – prowadzone za zgodą rodziców według zaleceń poradni psychologiczno-pedagogicznych i/lub obserwacji i diagnozy dziecka przeprowadzonej na terenie placówki;
- zajęcia grupowe – mające na celu rozwijanie kompetencji społeczno-emocjonalnych dzieci, budowania poczucia własnej wartości, kształtowanie umiejętności rozpoznawania, rozróżniania i nazywania emocji;
- indywidualne konsultacje dla rodziców – omawianie efektów podjętych działań na terenie placówki, współpraca z rodzicem na rzecz dziecka, wspólne szukanie rozwiązań napotkanych trudności, wsparcie rodzica.
Cele rozwijane na zajęciach:
- rozróżnianie, rozpoznawanie i nazywanie doświadczanych uczuć,
- rozwijanie umiejętności regulacji własnych emocji,
- nauka radzenia sobie z napięciem emocjonalnym,
- budowanie poczucia własnej wartości,
- rozwijanie empatii i współpracy,
- rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej,
- rozwijanie percepcji i pamięci wzrokowej,
- ćwiczenia pamięci i koncentracji uwagi,
- rozwijanie umiejętności myślenia logicznego,
- doskonalenie orientacji w schemacie ciała i przestrzeni.
INSTYTUCJE WSPIERAJĄCE DZIECI I RODZICÓW
- Fundacja Dziecko w Centrum
- Fundacja ZERO-PIĘĆ
- Terenowy Komitet Ochrony Praw Dziecka
- Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę
- Oferta Biura Rzecznika Praw Uczniowskich przy Poradni Psychologiczno–Pedagogicznej nr 2 w Poznaniu
- Oferta Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej nr 2 w Poznaniu w ramach Miejskiego Programu Przeciwdziałania Narkomanii
INFORMACJE DOTYCZĄCE SZCZEPIEŃ
CENTRUM WSPARCIA DLA OSÓB Z UKRAINY
„Trzy Klucze” – magazyn dla dyrektorów, nauczycieli, rodziców poświęcony nauczaniu, wychowaniu, profilaktyce