Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
Psycholog otacza opieką i wsparciem dzieci uczęszczające do przedszkola oraz wspiera zarówno nauczycieli jak i rodziców w rozwiązywaniu trudności wychowawczych i dydaktycznych.
Korzystanie z pomocy psychologicznej jest dobrowolne.
Formy pacy:
- obserwacja dzieci w grupie podczas zajęć dydaktycznych jak i zabawy swobodnej – dostarcza informacji na temat funkcjonowania dziecka w obszarze społeczno-emocjonalnym, motywacji, koncentracji uwagi oraz stopnia samodzielności;
- zajęcia indywidualne – prowadzone za zgodą rodziców według zaleceń poradni psychologiczno-pedagogicznych i/lub obserwacji i diagnozy dziecka przeprowadzonej na terenie placówki;
- zajęcia grupowe – mające na celu rozwijanie kompetencji społeczno-emocjonalnych dzieci, budowania poczucia własnej wartości, kształtowanie umiejętności rozpoznawania, rozróżniania i nazywania emocji;
- indywidualne konsultacje dla rodziców – omawianie efektów podjętych działań na terenie placówki, współpraca z rodzicem na rzecz dziecka, wspólne szukanie rozwiązań napotkanych trudności, wsparcie rodzica.
Cele rozwijane na zajęciach:
- rozróżnianie, rozpoznawanie i nazywanie doświadczanych uczuć,
- rozwijanie umiejętności regulacji własnych emocji,
- nauka radzenia sobie z napięciem emocjonalnym,
- budowanie poczucia własnej wartości,
- rozwijanie empatii i współpracy,
- rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej,
- rozwijanie percepcji i pamięci wzrokowej,
- ćwiczenia pamięci i koncentracji uwagi,
- rozwijanie umiejętności myślenia logicznego,
- doskonalenie orientacji w schemacie ciała i przestrzeni.
INSTYTUCJE WSPIERAJĄCE DZIECI I RODZICÓW
- Fundacja Dziecko w Centrum
- Fundacja ZERO-PIĘĆ
- Terenowy Komitet Ochrony Praw Dziecka
- Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę
INFORMACJE DOTYCZĄCE SZCZEPIEŃ
CENTRUM WSPARCIA DLA OSÓB Z UKRAINY